Нэвтрэх | Цахим хуудасны бүтэц | Тусламж

НүүдэлШийдэл: Хүүхэд зодуулсан гэдгээ л ҮҮРД санана

Хэвлэлийн мэдээ | 2017-05-31

Оролцогчдын онцлох ишлэлүүдийг хүлээн авна уу:

Хөөрхөн зүрхнүүдийн аян ТББ-ын үүсгэн байгуулагч, сэтгэлзүйч П.Энхчимэг

  • Зодож шийтгэхээр хүүхэд чинь үгэнд орж байна уу. Одоохондоо, богино  хугацаандаа бол тийм байж магадгүй. Гэвч, алсуур нь харвал хүүхэд “зүрхээ хаадаг”. Ярихаа больж, мэдрэмжээ тантай хуваалцахгүй.
  • Хүүхдээ зодож шийтгээд асуудлаа дор бүр нь хаагаад явах юм уу, эсвэл ярилцаад ойлголцдог болох юм уу?
  • Та хүүхдээ төрүүлсэн нь үнэн ч хувь хүн гэдгийг нь хүлээн зөвшөөрөх хэрэгтэй.
  • Ярилцаад ойлголцохгүй хүүхэд гэж байхгүй. Харин ямар хугацаа зарцуулах вэ, гэдэг асуудал л бий.
  • Эрэгтэй, эмэгтэй хүүхдийн хүмүүжлийг ижилхэн анхаарах ёстой. Хүү болохоор нь гар хүрээд, охин болохоор нь хайрлах хэрэг үү? Нүдний цөцгий мэт хайрласан охин чинь хатуу гараар өссөн “хүү”-тэй ханилбал яах вэ.
  • Хүүхэд юу буруу хийгээд зодуулсан бэ, гэдгээ хэзээ ч бодохгүй. Зодуулсан гэдгээ л үүрд санана.

Хүүхдийг ивээх сангийн хүүхэд хамгаалал, хүүхдийн эрхийн засаглал хөтөлбөрүүдийн менежер Б.Дарьханд

  • Хүүхдэдээ бахархан дуурайх аав, ээж нь байя.    
  • Түүвэр судалгаанаас харахад 4-14 насны хүүхдүүдийн 46 хувь нь ямар нэг байдлаар зодож шийтгүүлсэн байна.
  • Хүүхдийг зодож шийтгэхгүйгээр хүмүүжүүлж болно. Гэтэл яагаад заавал хүүхдэд гар хүрэх ёстой юм бэ.
  • Цохиулж зодуулаад муудсан зүйлгүй, сайн хүн болсон гэдэг. Гэвч, та цохиулж, зодуулаагүй байсан бол ямар хүн байхаа мэдэх байсан гэж үү?
  • Нийгмийн стресс их байна. Хэдийгээр судлагдаагүй ч, манайх шиг ийм “стресстэй” улсад хүүхдийн эсрэг хүчирхийлэл гарах нь их байдаг.
  • Швед улс хүүхдийг хамгаалах талаар дэлхийд тэргүүлдэг. Гэхдээ тэд үр шимээ 50-60 жилийн дараа хүртэж байгаа нь энэ.

ХЭҮК-ын хүний эрхийн боловсрол судалгааны хэлтсийн дарга Ц.Адъяахишиг

  • Хүүхэд төрийн хамгаалалтад байдаг. Ингэснээрээ хүүхдийн эсрэг аливаа хүчирхийллийг Монгол Улс шууд хориглосон байдаг.
  • Хүүхдийг хүмүүжүүлэх маш олон арга байдаг. Гэхдээ эцэг, эх та хүүхэдтэйгээ найз шиг нь байж, тэднийг сонсох ёстой.
  • Хүүхдэд итгэл үнэмшил, үзэл бодол байгаа гэдгийг хүлээн зөвшөөр.
  • Хүүхдийн хүмүүжлээс гадна эцэг эхэд хүүхдээ хүмүүжүүлэх цаг зав, боломж гаргаж өгөх асуудлыг ч ярих цаг нь болсон.

Гэр бүл хүүхэд залуучуудын хөгжлийн газрын хүүхэд хөгжил хамгааллын газрын дарга Ц.Алтанзаяа

  • Нийт хүн амын 34.8 хувь буюу 1079730 нь хүүхэд.
  • Хүүхэд боловсрол эзэмшиж, сургуульд сурч байгаа нь хүмүүжил олгож байгаа явдал биш.
  • Бүх хүүхдийг шилдэг гэсэн нэг л аргаар хүмүүжүүлнэ гэж байдаггүй. Нас, насны онцлог гэж байдаг тул эцэг, эх энэ талын мэдээллийг судлах хэрэгтэй.
  • Хүүхдийн нас, насны онцлогт тохирсон хүмүүжлийн эерэг аргуудыг багтаасан гар утасны аппликэйшн гаргах гэж байна. Үүнийг татаж аваад ашиглахыг зөвлөе.  

Д.Инжинаш Хуульч

 
 
  • Хүмүүжүүлэх гэдэг үгэнд би бага байхдаа л дургүй байсан. Хэн нэгэн нь яагаад төлөвшил гэдэг үгийг хэрэглэдэггүй юм бэ?
  • Хүмүүжил гэхээс илүү төлөвшил, хайр халамж байгаа тохиолдолд хуулийн асуудал руу орох ямар ч шаардлагагүй.
  • Компаниуд ажлын байран дэрээ ажилчдадаа зориулан хүүхдийн төлөвшилтийн талаар хичээл зааж болно.
  • Гэр бүлдээ анхаарал, халамж тавих нь энгийн мөртлөө хамгийн зөв арга.

Монгол улсын гавьяат багш Ц.Түвшинтөгс

  • Монголчууд хүүхдийг хатуу гараар хүмүүжүүлэх нь бүү хэл малтайгаа хүртэл зөөлөн харьцаж байсан ард түмэн.
  • Монголчууд хүүхдийг зодож хүмүүжүүлж байсан юм шиг ойлголт түгээмэл байна.  Үүн шиг худал ойлголт байхгүй.
  • Хүүхдийг өөрийнх нь зоргоор, эвээр өсгөж байсан ард түмэн бол Монголчууд.
  • Аав, ээж нар үгээр, үлгэр дууриаллаар, үзэл санаагаараа хүүхдийнхээ толь болдог.
  • Хүүхдийг сайн хүн болгоно, хүмүүжүүлнэ гэж хэлдэг болж. Гэвч, хүүхэд өөрөө идэвхгүй биет биш шүү дээ. Хүүхэд өөрөө нийгмийн харилцаанд орж үзэл, бодолтой болдог.
  • Өрх гэр үнэт зүйлтэй, ёс зүйтэй бол хуульд хүрч, хүүхдийг хамгаалах шаардлага байна гэж үү?


 
 


 
 
Багшийн хөгжил.
Багшийн хөгжил.
Боловсролын байгууллагууд
Боловсрол, шинжлэх ухааны яам
Боловсролын магадлан итгэмжлэх үндэсний зөвлөл
Насан туршийн боловсролын үндэсний төв
Боловсролын үнэлгээний төв
Монгол Улсын Боловсролын Их Сургууль
Монгол Улсын Их Сургууль
Шинжлэх Ухаан Технологийн Их Сургууль
Сургалтын төрийн сан
Шинжлэх ухаан технологийн сан
Боловсролын технологийн хөгжлийн үндэсний сан
Боловсролын хүрээлэн
Нийслэл
Дархан-Уул аймгийн боловсролын газар
Орхон аймгийн боловсролын газар
Баян-Өлгий аймгийн боловсролын газар
Хэнтий аймгийн боловсролын газар
Увс аймгийн боловсролын газар
Хөвсгөл аймгийн боловсролын газар
Говь-Алтай аймгийн боловсролын газар
Завхан аймгийн боловсролын газар
Булган аймгийн боловсролын газар
Сэлэнгэ аймгийн боловсролын газар
Баянхонгор аймгийн боловсролын газар
Архангай аймгийн боловсролын газар
Өвөрхангай аймгийн боловсролын газар
Өмнөговь аймгийн боловсролын газар
Дундговь аймгийн боловсролын газар
Төв аймгийн боловсролын газар
Дорнод аймгийн боловсролын газар
Дорноговь аймгийн боловсролын газар
Сүхбаатар аймгийн боловсролын газар
Говьсүмбэр аймгийн боловсролын газар
Ховд аймгийн боловсролын газар
Хан-уул дүүргийн боловсролын газар
Баянгол дүүргийн боловсролын газар
Баянзүрх дүүргийн боловсролын газар
Чингэлтэй дүүргийн боловсролын газар
Сонгинохайрхан дүүргийн боловсролын газар
Налайх дүүргийн боловсролын газар
Багануур дүүргийн боловсролын газар
Багахангай дүүргийн боловсролын газар
Сүхбаатар дүүргийн боловсролын газар
ЧӨЛӨӨТ БУЛАН

Санал асуулга

  • Хүүхэд бүрийг хөгжүүлэхэд хамгийн чухал хүчин зүйлийг сонгоно уу?